Článek

Pytlák do lesa nepatří

Profilová fotka

Mgr. Jitka Hájková

Vytvořeno:

Spoluautoři:

  • Mgr. Hana Veverka Kociánová

Ve středu dne 12. 4. žáci ze 3.A přivítali ve výuce myslivce Pavla a společně se zaměřili na tematiku lesa. Zamysleli se nad otázkami:

Kdo se o les stará?

Kdo mu škodí?

Hledali, co mají společné a rozdílné myslivec s pytlákem. Zjistili, že i když oba mají úplně jiné úmysly, mají i tak něco společného. K vyvození pedagog použil metodu Vennových diagramů. A na co sovičky přišly?

Zde je výčet: pasti (myslivci fotopasti), stromy, zbraně, zabíjení, přemýšlení, oblečení, zlost, pytel, les, chůze-běh. Vše bylo s panem Pavlem diskutováno a vysvětleno. Přispěla k tomu i ilustrační videa pastí, fotografie a texty myslivec, pytlák.

Poté sovičky tvořily věty, kde se vyskytovala příbuzná slova ke slovu myslet a pytel.

Uznejte, že jsou k zamyšlení.

Pytlačení je nesmysl. Pytláctví nemá rád žádný myslivec. Pytlácký úmysl je špatný. Pytlák si usmyslel položit past. Myslivec Přemysl viděl někoho pytlačit v lese.

Třeba právě tento myslivec zahlédl někoho před Vánoci se stromečkem v ruce, kdy provádí lesní pych.


Za dobrou práci byly sovičky Pavlem odměněny lesnickými plaketami a strouhátky s hlavou zvířete.


Další den jsme se vydali do lesa po stopách jara. Narazili jsme na jarní květiny, viděli jsme různé druhy hmyzu, seznámili se s turistickými značkami, po jejichž stopách jsme se vydali prudce vzhůru. Zastavili se u Václavova pramene, objevili skrytou studánku i poutní místo Panny Marie, odklízeli klestí a utužili si svou fyzickou zdatnost.

Trochu jsme lesem i bloudili, pomáhali si při zdolávání nepřístupného terénu a pozorovali vše kolem nás.

A další den nás ve škole neminuly slovní příklady s lesní tematikou a články o hajném Zvěřerádu.

Tak doufáme, že nejen on, ale i my máme les a zvířata v něm rádi a pytlačit nikoho ani nenapadne.


Galerie